29 Ekim 2014 Çarşamba

SİENA


bir MEY klasiği, şehir izleri ve papişlerim



Floransa'dan Verona'ya tranle yaklaşık 1.5 saat süren bir yolculukla varıyorum. yorgunluk artık kendini iyice hissettiriyor ve uyuyup kalıyorum bir süre. Verona istasyonunda çok eski bir dost Novella karşılıyor beni. En son İstanbul'da görüşmüştük 3 yıl önce. Ne şanlıyım ki 3 gün kalacağım evi merkezde ve Jüliet'in evine de çok yakın. Önce çantalarımı bırakıyorum, sonra biraz dinlenirken bana hazırlanan güzel aperatifleri atıştırıyoruz. Akşam yemeği öncesi biraz şehir turu yapıyoruz ki ilk durak evin 3 dk yakınındaki Jüliet'in meşhur balkonu. Akşamın bu saatinde bile yoğun bir turist kalabalığı var. Biz de bir selfie çekip yolumuza devam ediyoruz. Piazza Erbe ve Piazza dei Signoriyi görüp güzel bir akşam yemeğinden sonra biraz dinlenmek için erkenden uyuyorum.
Verona küçük bir şehir olduğundan gezilecek yerleri iyi bir planla 5-6 saatte bitirebilirsiniz. Şehrin çevresinde de küçük geziler yapmanızı öneririm. Örneğin hergün Porta Nuova tren istasyonu önündeki meydandan kalkan otobüslerle İtalya'nın en büyük ve en güzel göllerinden Garda gölüne gidebilirsiniz. Garda gölünde tekne turu yapabilirsiniz. Yine bu civardaki Sirmione, Pescheria, Malcesine, Riva del Darda gibi kasabalara da otobüsle ulaşabilirsiniz. (5 euro ) Ayrıca Gardaland eğlence parkıda keyifli bir alternatif olabilir. 
Verona dört bir yanı bu gölden gelen adige nehri ile çevrili. Üzerinde çok güzel köprüler ve muhteşem manzaraları var. Nehir kenarında yürüyerek bu uzun ama keyifli rotayı tamamlarsanız dileklerinizin olacağına inanılıyor.

Görülmesi Gereken Yerler 
*Casa di Guilietta
*Teatro Romano 
*Arkeoloji müzesi
*la Cattesrale
*Torre di Lamberti
*Arena
*Basilica di San Zeno Maggiore
*Porta Borsari
*Porte Scaligero 
*Ponte Pietra
*Piazza del Erbe
*Piazza dei Signori
*Piazza Bra
*Museo Africano
*San Pietro kalesi (şehrin panoromik manzarası)
*Duomo
*San Anastasia 


şehre indiğimde gördüğüm ilk manzara güzel sokakları -Siena 




küçük prensim hep benimle 


Siena, orta İtalya'da Toskana bölgesinde bir şehirdir
Siena'nın tarihi şehir merkezi, UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası Listesi'ne alınmıştır.
Siena şehri özel yerel mutfağı, şehirde bulunan sanat eserleri ve müzeler ve şehirin ortaçağ görüntüsü ile çok iyi bilinmekle beraber şehirdeki Piaza del Campo meydanı ve bu meydan etrafında geleneksel olarak her yıl şehir mahalleleri arasında yapılan at yarışlarıyla (Palio) ile çok ünlüdür.(vikipedi)
Floransa’dan Siena’ya otobüsle ulaşım çok kolay. Tren istasyonu yanından otobüsler kalkmakta ve 12 euro civarında. Yaklaşık 45 dk süren yolculukta bol bol yeşil ovaları seyredip yeşile doyuyorum. Benim güzel  İstanbulumda göremediğim yeşile. Siena2da 4 gün kalmayı planlıyordum ancak Floransamı öyle özlüyorum ki günübirlik gezip akşamına Floransa’ya dönüyor hatta bununla da kalmayıp otobüsten iner inmez ilk dövmemi yaptırmaya koşuyorum. Elbette şehrin sembolü “il giglio” yaptırıyorum ve adımın baş harflerini “mm”
Siena’yı çok detaylı gezmedim. Çünkü tekrar gelmeyi ve daha uzun süre kalmayı planlıyorum. Ancak klasik bir turistin görmesi gerekenleri görüyorum. Sokaklar evler harika. Özellikle buradaki her sokağın (mahalle) ayrı bir bayrağının olmasına bayılıyorum. Keşke bizim şehirlerimizde de olsa. Düşünsenize 61 farklı bayrak ki o şehrin sembolü :)
burada 17 adet var.
meşhur at yarışları :
Palio di Siena ya da yerel olarak kısaca Il Palio, İtalya'nın Siena kentinde her yıl 2 Temmuz ve 16 Ağustos günlerinde olmak üzere iki kez düzenlenen geleneksel at yarışı oyunlarıdır. Bu yarışlarda her bir at ve binicisi şehrin Contrada adı verilen 17 semtinden birini temsil eder. Yarış boyunca büyük bir insan topluluğu yarış atlarını izler. Her yıl bu popüler yarışı izlemek için Siena kentine dünyanın her yanından binlerce turist gelir.
Yarışa katılan tüm at ve biniciler temsil ediyor oldukları semtin renklerine ve simgelerine uygun olarak giyinirler: Aquila (Kartal), Bruco (Tırtıl), Chiocciola (Salyangoz), Civetta (Baykuş), Drago (Ejderha), Giraffa (Zürafa), Istrice (Kirpi), Leocorno (Tekboynuz), Lupa (Dişi kurt), Nicchio (Deniz kabuğu), Oca (Kaz), Onda (Dalga), Pantera (Kara Panter), Selva (Orman), Tartaruga (Tosbağa), Torre (Kule) ve Valdimontone (Montone olarak kısaltılır)14. yy. dan beri bu yarışlar varmış ve ilk başlarda boğa- eşek- katır gibi farklı hayvanlarla yapılırken günümüzde atlarla oluyor.

Gezilecek önemli noktalar
*Tarihi Şehir Merkezi (Ki Unesco Dünya Mirası Listesindedir)
*Torre Piazza Del Campo
*Siena Üniversitesi (1240 Yılında Kurulmuş Bu Tarihi Okul Görülmeli)
*Palazzo Public
*Duomo
*Sanat Galerileri
*Palazzo Salimberi
*Palazzo Comunale
* ve elbette MEY klasiği kendinizi şehrin ara sokaklarına bırakın ve kaybolun. Endişe etmeyin kime sorsanız asıl meydana çıkacaksınızdır. Ne demişler tüm yollar Roma’ya çıkar J en kötü Roma’dan dönüş yaparsınız.

İtalya’da ve ya herhangi bir yerde ben yerel tatları denemeden asla dönmüyorum ve açıkcası klasik bir Türk mantığında olmayıp herşeyi yiyebilen ben ezme bademden yapılmış Ricciarelli biskiüleri, zencefilli çörekleri ve “ oto” adlı bal, badem ve karabiberli tatlı şekeri Siena’ya özel bu tatları denemeden dönmeyin diyorum. Ayrıca mevsimsel kestane şekerlemeleri ve 1 Kasım Santi Festivali için özel çörek birçok İtalyan şehir ekmek ve pasta dükkanlarında satılmaktadır. Buraya geldiğinizde bunlardan mutlaka yemelisiniz ve  herşeyin yanında elbette nefis Toscana şarapları ile limoncello içmelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .