29 Ekim 2014 Çarşamba

VERONA (romeo&guilietta)



Floransa'dan Verona'ya tranle yaklaşık 1.5 saat süren bir yolculukla varıyorum. yorgunluk artık kendini iyice hissettiriyor ve uyuyup kalıyorum bir süre. Verona istasyonunda çok eski bir dost Novella karşılıyor beni. En son İstanbul'da görüşmüştük 3 yıl önce. Ne şanlıyım ki 3 gün kalacağım evi merkezde ve Jüliet'in evine de çok yakın. Önce çantalarımı bırakıyorum, sonra biraz dinlenirken bana hazırlanan güzel aperatifleri atıştırıyoruz. Akşam yemeği öncesi biraz şehir turu yapıyoruz ki ilk durak evin 3 dk yakınındaki Jüliet'in meşhur balkonu. Akşamın bu saatinde bile yoğun bir turist kalabalığı var. Biz de bir selfie çekip yolumuza devam ediyoruz. Piazza Erbe ve Piazza dei Signoriyi görüp güzel bir akşam yemeğinden sonra biraz dinlenmek için erkenden uyuyorum.
Verona küçük bir şehir olduğundan gezilecek yerleri iyi bir planla 5-6 saatte bitirebilirsiniz. Şehrin çevresinde de küçük geziler yapmanızı öneririm. Örneğin hergün Porta Nuova tren istasyonu önündeki meydandan kalkan otobüslerle İtalya'nın en büyük ve en güzel göllerinden Garda gölüne gidebilirsiniz. Garda gölünde tekne turu yapabilirsiniz. Yine bu civardaki Sirmione, Pescheria, Malcesine, Riva del Darda gibi kasabalara da otobüsle ulaşabilirsiniz. (5 euro ) Ayrıca Gardaland eğlence parkıda keyifli bir alternatif olabilir.
Verona dört bir yanı bu gölden gelen adige nehri ile çevrili. Üzerinde çok güzel köprüler ve muhteşem manzaraları var. Nehir kenarında yürüyerek bu uzun ama keyifli rotayı tamamlarsanız dileklerinizin olacağına inanılıyor.

Görülmesi Gereken Yerler
*Casa di Guilietta
*Teatro Romano
*Arkeoloji müzesi
*la Cattesrale
*Torre di Lamberti
*Arena
*Basilica di San Zeno Maggiore
*Porta Borsari
*Porte Scaligero
*Ponte Pietra
*Piazza del Erbe
*Piazza dei Signori
*Piazza Bra
*Museo Africano
*San Pietro kalesi (şehrin panoromik manzarası)
*Duomo
*San Anastasia

Novella ile Verona da ilk ziyaret Jülyet in evi

ilk akşam aperatifi


dilekler tutuldu

jülyet in evinde aşıklar isimlerini yazıyor deftere. benim aşk pek bir anlamlı.  yüzyıllar önce ölmüş Leo 




küçük prens benim adımı yazmış... burda her aşık adını yazıyor duvara.   
hediyelik eşyaların konusu belli : romeo jülyet aşkı


elbette burda da çok yüksek bir kula buldum ve tepesine tırmandım . torre  dei lamberti 

arkamda balkon ve aşağıda Jülyetin sağ göğsüne dokunmak için bekleyen turist kuyruğu

balkon sırası feci ama tadını çıkarıcam rahatsız etmeyin

ahh Jülyet bu balkonda mı serenatları dinlemiştin 

bu bir tablo değil cep tlf dan gün batımı verona

şehri kucaklamak gerek arkamda castel vecchio


nefis bir rest. son akşam yemeğim. küçük prensim , tattoo larım ve enfes kırmızı şarabım


castel vecchio köprüsü






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .