25 Ekim 2013 Cuma

Bayram Tatilinde İstanbul Keyfi


Bu bayramda uzun bir tatil süresi oluştu ve  bir çok fırsat bilir cuma gününden itibaren  tatile çıktı bile. Peki İstanbul’un bu sessiz, biraz boş zamanını  nasıl değerlendiririz diye düşünüyorsanız  benim biraz önerilerim olacak.
 Ben böyle  uzun tatil dönemlerinde herkes gibi vıcık  vıcık tatil yerlerine gitmek yerine aşığı olduğum İstanbul’umun bana kalış zamanının tadını çıkarmayı tercih ediyorum.
Sizlerle paylaştığım bu önerileri kendimde keyifle uyguluyorum ve bu bayramda uygulayacağım. Eminim bir rotada sizlerle de karşılaşacağız.
 Öncelikle güne keyifli bir kahvaltı ile başlanabilir. Bunun için boğaza karşı her yer seçilebilir. Seçenek öyle çok ki? Moda sahil de uygun , Üsküdar, Salacık, Beylerbeyi, Çengelköy, Çınaraltı Örneğin, ya da  Göksu Deresi kıyısı… Ben  biraz başlık  veriyorum gerisi sizin zevkiniz ve  hayal gücünüze kalsın. Ancak  boydan boya tüm kıyı kahvaltı için bir çok seçenek sunuyor. Bildiğiniz mekanlar yerine bence rastgele bir yer seçin ve yeni keşifler yapın.
Fenerbahçe parkı , Bebek Parkı, Anadolu Hisarı … ya da Rumeli Hisarı…
Avrupa yakasında da  klasiklerden Ortaköyden başlayıp Istinye , Balta Limanı ve hatta ötesine kadar  devam edin seçeneklerinizde.  Emirganda da güzel  kahvaltı edebileceğiniz yerler var.
Öğleden sonra güneşin en güzel renklere büründüğü vakitleri ve gün batımlarını  İstanbul’umu yukarılardan izlemenizi öneririm.
Örneğin Çamlıca Tepesi , Haliç Tepesi , Pierre Loti ya da enfes manzarasıyla Otağ tepesi…
Ve çok güzel koruları da es geçmeyin. Her iki kıtada da  enfes doğaya ve manzaraya sahip korularda yürüyüş yapıp, kitap okuyabilirsiniz.
Ben  her fırsatta müze ve  sergi geziyorum. Türkiye dünya ortalamasında oldukça düşük sıralamada.Sunay hocamdan (Sunay Akın) duyduğumda inanamadım. Türklerin Müze ziyaret süresi ortalama sadece 7 dakikaymış. Lütfen müzeleri sıklıkla ve uzun uzun ziyaret edin. Çok güzel ve önemli sergiler yapıyorlar.  Bu tatil dönemi size fırsat olsun ve  atlayın bi vapur keyfiyle  Karaköy’e geçip İstanbul Modern’ i gezin. Kütüphanesinde zaman geçirip cafesinde nefis manzaraya karşı birşeyler yiyip için, tadını çıkarın.
Dolmabahçe, Beylerbeyi, Topkapı Saray Müzelerini yeniden ziyaret edin. En sevdiğim müzelerden biri olan Sabancı müzesinde şu sıralar  çok önemli bir sergi var. Mutlaka gezin. Hint heykeltraş Anish Kapoor ‘ın büyüleyici heykellerine kendinizi bırakın. Sonrasında manzara zaten size bir başka büyüleyecek.
Pera müzesi , Koç Müzesi ,  Fotoğraf Müzesi, Masumiyet Müzesi, Rezzan Has müzesi de seçenekler arasında.
Ve tarihi yarım adayı, Sultanahmet meydanı ve civarını, Fener – Balat , Galata kulesi etrafını da unutmayın. Hatta Galata Mevlevihanesi açıldı neden  tekrar ziyaret etmiyorsunuz?
Tüm bu gezilerden yoruldunuz mu? O halde sinema keyfi de yapabilirsiniz. Vizyona bir göz atıp zevkinize uygun filmler seçip daha  sessiz salonlarda sinema keyfi yapabilirsiniz.
Bir de İstanbul’um denildiğinde benim için vazgeçilmez ve  kaçış noktalarım, sığınağım adalar var elbet. onlarsız bir İstanbul olamaz.
Büyük adadan başlayıp bence hepsini ziyaret edin. Burgazın sessizliğinde, heybeli adanın film sahneleri anımsattığı  yollarında ve büyük adanın neşeli sokaklarında kaybolun. Kedilerle , martılarla oynaşıp atlara fısıldayın. Yanınıza kitabınızı da almayı ve biraz kendinizle başbaşa kalmayı ihmal etmeyin.Öneri içeçeğim sıcak nefis ada çayı olacaktır .
Bir de bayramların  olmazsa olmazı şeker var ki onun için size bir önerim olacak. Eminönüne gidip İstanbul’un en eski şekercisi ( şeker formulü Topkapı sarayı arşivlerinde kayıtlıymış Hicipoğlu şekerlemenin) 1745 yılından beri Kıble caddesinde olan Hicipoğlu şekercisine uğrayıp kendinizi şımartın. Bu tarihi şekerlerden lokumlardan bol bol alın.
Yaşlılar yurdu, kimsesiz çocuklar yurdu ve kimsesiz mezarları ziyaret etmeyi de unutmazsanız ne iyi olur bu bayram tatili.
Aklıma gelenler bunlardı ama tüm İstanbul bu kadar değil biliyoruz. Zaten ben de sizlere tüm İstanbul’u değil unutmayın  ve sizlerde biraz hayal gücünüzü çalıştırıp hatırlayın diye benim aklıma gelen ve yapacak olduğum önerileri yazdım.
Gerisi yine tamamen size kalıyor.
Hepinize çok güzel bir bayram  ve keyifli tatiller diliyorum.
ışık ve sevgiyle ,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .