25 Ekim 2013 Cuma

Bir Uzak Rota Klasiği Endonezya - Bali


Çok klasik bir uzak rota olan Endonezya'nın en popüler adası BaliKüçük Sunda Adalarının en batısında yeralan Endonezya'ya bağlı bir adadır. Batıda Cava, doğuda ise Lombok adasının arasında kalır. Başkenti Denpasar'dır.
2009 yılı sayımlarına göre nüfusu sadece 3.5 milyon olan adanın 93.2%'si Hindu geri kalan kesimin çoğunluğu ise müslümandır. Bali ayrıca Endonezya'nın en turistik adasıdır. Dans, heykelcilik ve resim gibi sanat dalları gelişmiştir. Özellikle ahşap oymacılığı ve heykelleri inanılmaz güzel olan adaya 2012  ocak ayında seyahat ettim.
Singapur aktarmalı yaptığım bu seyahati kesinlikle herkese öneriyorum.  Ama sizlerde benim gibi iki uçuş ( aktarma) arasını uzun tutun ki dünyanın en güzel havaalanı olan Singapur havaalanını bol bol yaşayın.  Ben bu airporta bayıldım. İnanılmaz büyük ve süprizlerle dolu. Öncelikle yeme içme ve alışveriş için adeta bir cennet. 7 saat üstü uçuşlar için free hotel zaten mevcut ki orada free wifi , ve tüm açıkbüfe konaklama şansınız oluyor. Ama ben duş ve  kahvaltı sonrası havaalanında gezmeyi tercih ettim. Orkide bahçeleri, kelebek bahçesi ve elbette kaktüs delisi ben için kaktüs bahçesi olmazsa olmazdı. Bu havaalanında hayatımı geçirebilirim.
Singapurdan Bali adası yolculuğu çok uzun sürmüyor. Yaklaşık 2.5 saat sonra başkent Denpasar’a iniyorsunuz.(1700km) Minicik havaalanı sizi şaşırtmasın.İnanılmaz turisti ağırlayan (çoğunluğu Avusturalya’dan gelen turistler oluşturuyor ) ada bu minik havaalanı ile de gayet sorunsuz iş yapıyor. Adanın en güzel yerleşim yerlerinden biri olan Kuta havaalanına oldukça yakın. Burada Hint okyanusuna paralel uzanan çok güzel oteller, villa tarzı konaklama yerleri mevcut. Ben kısa sürede çok araştırma fırsatı bulamadan şehir merkezi ve okyanusa 5 dk yürüme mesafesinde olan Sun Island Hotel de  (http://www.sunislandkuta.com) konakladım. Gerçekten konumu ve olanakları ile benim için yeterli ve iyi bir oteldi. Burada çok uygun fiyatlara (35-40 dolar) şöförlü- rehberli jeep kiralayabiliyorsunuz. Ben adayı bu şekilde dolaşıp fotoğraf çekmeyi tercih ettim. Yürüyerek dolaşsamda yorulduğumda beni bekleyen bir aracın olduğunu bilmek rahatlığı tüm seyahatlerimin olmazsa olmazı.
Yine çok uygun fiyatlara bir çok özel tura katılıp bölgenin tadını çıkarmayı deneyimleyebilirsiniz.
Bu güzel adayı destinasyonlarınıza mutlaka eklemelisiniz. Burada Avrupa’da olduğu gibi müze göremeyeceksiniz. Bol bol tapınak, tütsü , baharat kokan dar caddeler, bol motorsikletlerin  geçtiği faytonlarında olduğu sokaklar, esmer tenli çekik gözlü saçlarında bölgeye özgü  çiçeğinin sıkıştırıldığı(frangipani flowers) güler yüzlü ve size zorla kolunuzdan  çekip masaj yapmak isteyen insanlar göreceksiniz. Ilık, nemli yağışlı ama güneşli bir hava bulacaksınız hergün. Havada hep tuhaf ve ağır bir baharat kokusu olacak. Adım başı  tapınaklar ve hayvan tanrıların heykelleriyle karşılaşacaksınız. Fonda hep relax bir meditasyon müziği…
Bali de bence yapılması gerekenler :
Kuta beach’te akşam yürüyüşünün ve gün batımı okyanusa karşı oturup manzaranın tadını mutlaka çıkarmalısınız. Bu güzel bir şarapla , bintang birayla ya da kahveyle de olabilir.  Ama eğer burada gün batırırsanız beni de anmadan geçmeyin lütfen .
Ben yerel tatları  deneyenlerdenim. Beğenip beğenmemek, yemeğe devam etmemek elbette sonra ki eylem. Önce denemelisiniz. Yoksa nereden bilebilirsiniz ki sizin damak zevkinize uyan bir yiyecek bir başkasına hoş gelmeyebilir.
Ben de tüm gezilerimde yaptığım gibi her güne bir yerel tat denedim. Tavuk ve zencefil ile  bol baharat karışımlı bu yemekler tahmin edeceğiniz üzere farklı pirinç pilavlarıyla sunuluyor. Ben çoğunu sevdim. Zencefil ve baharat zaten normalde de kullanan biriyim.
Sunum ve mekan  benim için önemli o nedenle genelde  iyi bir restaurant seçtim ve size de bunu öneririm.
Ben şanslıyım ki bünyem tüm bu farklı rotaları, hava ve yemek farklılıklarını hiç sorunsuz karlışıyor. Ancak sizinde mide vb probleminiz varsa ilk iki gün  yerel tatları denememenizi öneririm. Biraz yavaş yavaş bünyeyi alıştırmanızda yarar olur. Yine de hemen telaş etmeyin çünkü Bali de sadece yerel mutfak değil tüm dünya mutfağından örnekler bulabilirsiniz. Yani hiçbir şekilde aç kalmayacaksınız.
Burada ayrıca ülkemizdekilerden farklı bir çok meyve ile tanışabilirsiniz. Hem meyveleri hem taze meyve sularını tatmadan dönmeyin.
Ben karpuz ve mango suyu karışımına bayıldım. Normalde de ananas suyu elma ve üzüm suyu ile karıştırmaktan hoşlanırım. Burda da farklı meyve sularını kombinleyip kendime özgü tatlar oluşturdum. Neden sizde denemeyesiniz? Ve Bali denince kahvesiz olmaz. İnanılmaz güzel baharat ve kahveler mutlaka tadılmalı hatta alınmalı.
Ubut mutlaka görülmesi gereken yerlerden. Oldukça güzel oteller ve restaurantlar var.
Jimbaran da bir Bali klasiği olan mekanlardan. Adanın batısında ve Hint okyanusuna gün batırmak için inanılmaz güzel bir yer.
Sonsuza uzanıyormuş hissi veren bu  plajda sayısız  restaurant var. Çok farklı çeşitte deniz ürününü seçip sipariş verebiliyorsunuz. Canlı müzik ve danslar eşliğinde Hint okyanusuna karşı, ayaklarınız altın kumlar üstünde bu  masalarda  unutulmaz bir akşam geçirebilirsiniz. Benim en sevdiğim yerlerden biri oldu Jimbaran. Romantik anlar yaşamak isteyenlere özellikle öneririm.
Bali çok turistlik bir ada olması nedeniyle  bir çok paket tur imkanı buluyorsunuz.
Her yerde kolaylıkla  bu farklı turlara ait broşürler bulabilirsiniz. Sonrası size kalmış seçimler olacaktır. Rafting, atlı safariler, hayvanat bahçesi, tapınak turları, şelale, pirinç tarlaları, Kintemani yanardağı, Bali dansları , Bali masajları, eski tapınak gezileri, kecak& ateş dansı , Bali safari, atlı vey a filli turlar,  dalış, sörf, kaplumbağa adası, maymun ormanları ve daha bir çoğu.
Bu güzel adada günbatımı izlemeden olmaz. Uluwatu da gün batımı  muhteşem oluyor. Burada tapınağı gezip bol bol etrafınızda dolaşan maymunlar görebilirsiniz. Rehberleriniz size uyaracaktır ancak bende hatırlatmak isterim ki bu maymunlar oldukça vahşi ve saldırgan. Mümkün oldukça uzak durup ani hareketler yapmayın. Gözlük ve kolay çıkabilen takılar takmayın. Ani saldırılarla elinizden kapabiliyor ve daha da saldırgan olabiliyorlar. Ben yanımda deneyimli rehberimin ayağından bir maymunun nasıl terliğini çaldığına şahit oldum. Geri alması mümkün olamadı. Tüm bu turlar en az 4-5 rota olup  30- 65 dolar arasında değişen fiyatlara sahip.
Burada uzunca tek tek turları özellikle anlatmıyorum. Bali ye gittiğinizde bu tur broşürlerinden edinip zamanınız el verdiğince hepsine katılıp deneyimleyin derim.
Güzel bir Bali masajı yaptırmadan da dönmeyin. Alışveriş tutkunları için dünyanın en gözde markalarının satıldığı çok büyük bir avm  de var ki  en azından görmelisiniz.  Bu küçücük ve inanılmaz naïf- minimal yaşayan halktan beklemeyeceğiniz bir gösterişte alışveriş merkezi ve çok büyük markalar gerçekten şaşırtıcı bir süpriz olacak.
Son olarak Bali halkı sessiz , sakin, misafirperver  ve çok yoksul. Mütevazi yaşamlarına rağmen hep mutlu ve gülen bir halk.  Burada inanılmaz huzur bulacaksınız. Ve  tatil bitip gerçek hayatınıza döndüğünüzde, sizlerde benim gibi kendi yaşamınızı sorgulayabilirsiniz. Ne çok eşyanız ve giysiniz ama aynı zamanda mutsuzluğunuz olduğuna dair.
Benim için Bali seyahati gerçekten bu anlamda bir dönüm noktası olan  rotalardan biriydi.
Bir başka destinasyonda görüşmek üzere….


 Uluwatu muhteşem bir yer. manzara enfes ama etrafta size her an saldırmaya hazır arsız maymunlara dikkat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .