8 Aralık 2014 Pazartesi

YENİ YIL İÇİN MEY ÖNERİLERİ








Aralık ayı ile herkes bir şekilde yeni yıl telaşı , heyecanı ve nasıl nerede kutlayacağız düşüncesine  ya da kararsızlığına kapılır.
klasik yılbaşı seçenekleri dışında benim de önerilerime bakmak istersiniz diye düşündüm ve paylaşmak istedim.

Kişisel fikrim elbette nerede karşılayacağınızdan çok,  bu özel saatlerde yanınızda kim - kimlerin olacağınızdır.
Öncelikle buna  karar verin, sonra daha önce hiç gitmediğiniz  yerleri  - şehirleri - ülkeleri listeleyin.  Ne kadar zamanınız olduğu da elbette çok önemli. Ertesi  gün işe gidecek olanlar için elbette çok fazla seçenek yok.

Bence ilginç olabilecek ve keyifli geçebilecek yılbaşı için ülke ve şehirler


afrika
avustralya
new zeland        

uzakdoğu
kuzey avrupa ülkeleri
brezilya
italya
ispanya
yunanistan
balkanlar

 Bu liste uzayıp gider elbette . Sizler görmediğiniz ve gerek zaman gerekse bütçenize uygun yerleri seçmelisiniz.

Bu yıl daha sıcak bir ülke de karşılayabilirsiniz. Bunun için güney yarım kürede yaz mevsimini yaşayan ülkeleri tercih edebilirsiniz. Avustralya ve Yeni Zelanda gerçekten güzel - farklı bir deneyim olabilir. Ben bir yılbaşımı Avustralya da geçirmiştim. Sizlerden biraz daha erken karşılamak ve 40 derece sıcak ile muhteşemdi. Hep alıştığımız karlar, kardan adamlar yerine güzel bir beach te okyanusa karşı bence unutulmaz bir yılbaşı olabilir. Bunun en güzel adreslerinden biri de Endonezya - Bali rotası olabilir örneğin ya da Singapurda dünyanın en büyük dönme dolabında dünyayla birlikte dönerekte karşılayabilirsiniz.
Londra da Piccadilly meydanında ya da Kingstonda nehir kenarında çok keyifli olabilir. Yunanistanda sirtaki edip bir uzo ile de  hoşgeldin 2015 diyebilirsiniz ya da klasik bir romantizm isterseniz (ki ben hiç romantik bulmuyorum) Paris Eiffel kulesinin altında karşılayabilirsiniz.  Amsterdam da nehirde ya da Prag da meydan da meşhur saat tam gece yarısı 12 i yi vurduğunda çılgın bir çoşkuya sizde eşlik edebilirsiniz.
İspanyollarda çok neşeli  halk olarak sokak kutlamalarında keyifli olacaklardır. Hele bir de flamenko barındaysanız bilmeseniz bile o coşkuyla dans ederek ve holaaaa 2015 diyerek girebilirsiniz yeni yıla.  Fadoların hüznünü bir anlığına bırakıp okyanus kıyısında Lizbon'un o güzel atmosferinde farklı bir yıl karşılama yaşayabilirsiniz .
Ya da benim gibi İtalya da ciao 2015 deyip dünyanın metre kareye en çok sanat eseri olan şehrinde Rönesans ın ruhunda karşılayabilirsiniz.
Her nerede olursanız olun keyifle yaşamaya çalışın bu özel geceyi ve lütfen çok abartmayın. Aslında yaşadığımız her saniye özel ve bunu  hatırlayalım yeter.



Benim için yeni yıl evimde huzurlu ve sakince karşıladığım son 40 dakikasında karanlık bir köşede oturup dua ederek geçirdiğim ve alkol almadığım bir şekilde geçiyor.
Herkesin ertesi günü hatırlayamayacak kadar içtiği, yeni bir yılı sarhoş olarak karşıladığı anları tercih etmiyorum , doğru bulmuyorum . Yeni bir yıl bundan daha iyi karşılanmayı hak ediyor bence. Geçmiş yılın özetini yapıp herşey için teşekkür ediyor ve tüm hatalarım için özür diliyor, hataları affediyorum. Bilinci yerinde olmayan bir hal yerine tam aksi ayık ve herşeyi billur halde görerek karşılamayı seviyorum.
Eğlenmek elbette olmalı. bu bir kutlama. ancak abartılı  yemek içmek bana tamamen aykırı bir düşünce şekli. her zaman ki akşam yemeğini biraz daha özel hale getirmek yeterli ama sabahlara kadar çıldırmış gibi yemek ve alkol almak benim için inanılmaz yanlış bir hareket.
bu yıl ilk kez 2. şehrim Floransa da geçirmeyi planlıyorum. Sanırım ki yine mütevazi bir akşam yemeği ve sonrası dua ile karşılayağım yeni yılı.

Sizlere önerim gerçekten özel bir şekilde eğlenerek karşılamanız, unutamayacağınız anılar yaşamanız ancak lütfen  abartıdan kaçının. Yemek ve içmek konusunda da, eğlenmek konusunda da.
Her saniyemizin kıymetli olduğunu anımsayın ve şükredin.

Ne demiş ŞEMS im " Şu dünya bir dağ gibidir, ona nasıl seslenirsen o da sana öyle aksettirir. Ağzından hayırlı bir laf çıkarsa, hayırlı laf yankılanır, şer çıkarsa sana gerisin geri şer yankılanır.
Öyleyse kim ki senin hakkında kötü konuşur, sen o insan hakkında kırk gün kırk gece güzel sözler et. Kırk günün sonunda göreceksin herşey değişmiş olacak. Senin gönlün değişirse dünya değişir." 

Şimdiden hepinize güzel bir yıl olmasını diliyorum. Dünyayı güzele çevirdiğimiz bir yıl olsun hepimize




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .