23 Mayıs 2016 Pazartesi

SİCİLYA Notları II - PALERMO


palermo cattedrali 


Catania dan sonraki rotamı Palermoya çevirdim. Doğumgünümü orada geçirmek istediğimden sabah erkenden otel çıkışımı yapıp bana tren öneren dostlarımın sözünü dinlemeyerek çok daha kısa süren otobüs yolculuğunu tercih ettim. ( doğru karar vermişim)
Sizlerin zaman sorunu yoksa ve elbette daha güzel bir  güzergah çizen tren yolculuğunu tercih edebilirsiniz. 
Otobüs yaklaşık iki saatte bir bulunuyor ve 12.5 euro fiyatlı. Iki firma gidiyor ve sadece Palermo deği diğer şehirlere de bu şekilde ulaşım sağlayabilirsiniz. Ben sais firmasıyla yolculuk ettim. Otobüsleri oldukça konforlu rahat ve hızlı. Yaklaşık 2 saatte Palermoya ulaştım.
Her zamanki  gibi merkezde otel tercihi yaptığımdan taksi ile 5 dk da otele vardım. Nefis bir otel seçtiğim için kendimi kutladım. Öyle güzel bir konuma sahip ki  dört bir yanından tüm önemli noktalara ulaşabiliyorsunuz. Odama eşyaları bırakıp, resepsiyondan haritamı alıp kendimi güzel Palermo sokaklarına bıraktım. 

Palermo da gittiğim günlerde şansıma muhteşem ferrarilerin sokaklarında cirit attığı bir özel güne denk geldim. Tüm gün muhteşem motor sesleri eşliğinde kahve kokusu , neşeli insanlar ve estetik şaheseri yapıtlar arasında dolaştım. Neredeyse tüm kiliselere ve müzelere girdim. Bol bol nefis şaraplardan içtim, yemeğe de fazlasıyla doydum.


Bu güzel şehirde de elbette bol bol yürüdüm ancak itiraf edeyim ki benim kadar yürüyen çok azdır. O nedenle ayaklarımı hissetmediğim ve bayılacak gibi olduğum anlarda üç tekerlekli  ve üstü açık şirin araçlar yardımıma koştu. Normal taksi yerine onları tercih ettim. (tuk tuk ya da triportör) (nino tour :00393476675262)

Şehir bir kaç bölgeye ayrılıyor. Harita alıp bence önce bu bölgeleri ve oralarda görülecekleri işaretleyin. Sonra da sırasıyla başlayın. Hem zamandan kazanırsınız hem de daha planlı  yürümüş olursunuz.  Viale Della Liberta, Via Ruggero Settimo, Via Magueda, Vie Oreto dümdüz ve birbiri ardına devam eden en önemli ana caddeler. Bir de bunları kesen Corso Vittoria Emanuele  var. Sizler bu iki caddeyi baştan sona yürürseniz ve sağınıza solunuza bakarsanız zaten herşeyi görmüş olursunuz. Ara sokakları ise cesur gezginler ve Mey kafalılar dolaşsın. Asıl güzellikler hep derim ki o kaybolunan sokaklardadır.


müze bahçesi cennet köşesi

güzel sokaklar

garibaldi bahçesinde muhteşem tuhaf ağaçlar

şehri tepeden görmeyi seviyorum. katedralin kubbesi 


palermo katedralinin içindeki burcuma ait nefis resim 

palermo katedralinin yanındaki sokakalrda görülmeye değer. 






Tüm bunları size listemde yazacağım. O zaman MEYce Palermo listesini hemen sıralayayım.

Görün :

* Palermo katedrali ( içindeki güneş saatini ve burçları temsil eden mermerleri görün ama apsis önünde yere bakarak , böylece kutsal bölge önünde istemesenizde başınızı eğiyorsunuz J)
* Capitolare Di San Cataldo kilisesi
* arkeoloji müzesi
* cappella palatine
* Fontana Pretoria
* mercato di Ballaro
* palazzo dei Normanni
* teatro Massimo (muhteşem ötesi bir bina ve içindeki rehberli tura mutlaka katılın bir konser mutlaka izleyin)
*Quattro canti
catacombe dei Cappuccini 
2 yaşında ölen ve 1920 den beri hala uyuyor gibi duran Rosalia Lombardo
*catacombe dei cappucini ( şehrin fazla dışında ve yürüyerek beni bile çok zorladı ancak gittiğimde tüm bunlara değdini farkettim. Doğumgünümde neden böyle tuhaf bir deneyim yaşadığımı ise sormayın bence en anlamlı günü seçmişim. Yer altındaki mezarlıkta sayısını bilmediğim kadar çok iskeleti açık ve giysili şekilde sıralanmış ve bana bakarken gördüm. Sağınız solunuz üstünde yürüdüğünüz cam yol altı ve her yer yüz yıllık iskeletlerle dolu. Bölüm bölüm ayrılmış haldeler. Bakirelerden rahiplere, çocuklardan bebeklere kadar. Bazılarının yüz ifadesini asla unutmayacağım. Soğuk ve karanlık koridorları tek başıma yürürken bana baktıklarını hissettim. Bazıları çığlık atar gibiydi ve gözleri birer oyuk olsalarda baktıklarını hissediyorsunuz. Sonra yaşamı sorgulayarak uzun uzun dolaştım. Benden başka sadece bir kaç kişiyi gördüm uzakta. Burada bir de meşhur bir bebek cesedi var ki özelliği hala huzur içinde uyuyor gibi bozulmadan duruyor olması. Fotoğraf çekmek yasak. Her yer kamera dolu. Ama ben dayanamayıp bir kaç kare cep tlf ile çektim. Siz yapmayın. Yakalanıyorsunuz ve fotolar siliniyor.




Dünyanın en korkunç yerleri listesinde olan bu yeraltı mezarı gerçekten herkese göre değil. Tam 8 bin ceset olmayan gözlerine rağmen size bakıyor ve ıssız labirent gibi soğuk karanlık koridorlarda yalnız yürümek pek normal değil. Ama mey kafası doğumgününü bir bölümünü burada geçirdi. Üstelik yalnız . :) 




















bu nefis tatlıya bayılacaksınız.



yeme – içme

* ferro di cavallo ( sicilya tatları için enfes yer. Üstelik cannoli (tatlı)nefis yapıyorlar.
* zia pina
*pizzeria frida
*la bufalella
* cannoli (vitt.emanuele 407, yerel tatlıyı bir de burda yiyin)
* pizzo &pizzo
( nefis pizzalar, risottolar, makarnalar, tatlılar ve deniz ürünleri yemek için en güzel yerdesiniz. Ayrıca yerel tatları da mutlaka deneyin. Bu at eti olsa bile.  Şarapları  ve mis gibi kahveleri de bol bol için. Yani tadını çıkarın)


konaklama

* a casa di amici
*grand hotel piazza borsa
*grand hotel wagner 5* ( konumu nefis ve özel olan bu oteli tercih ettim. Fiyatı yüksek ama öneririm)

alışveriş

şehir alışveriş çılgınları için ideal. Tüm büyük markalar aynı cadde üzerinde sıralanıyor.
Şirin bir turistik eşya bulabileceğiniz yer Corso Vittoria Emanuele de Mediteraneo .

Sonuç:

Tüm seyahatlerinizde an ı yaşayın, ne geride bıraktığınızı ne de gelecek günleri düşünmeyin. Bulunduğunuz yeri ve saati yaşayın. Yerel tatları deneyin. Kendinizi sokaklara bırakın, onlar size yolu fısıldar. Acele etmeyin ama zamanı iyi kullanın. Önerileri not alın ama kendi deneyimlerinizi de kendiniz yapın, dedi Mey ,

Ben bu güzel adayı da şehri de çok sevdim, giderseniz siz de çok seveceksiniz.
teatro Massimo 

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .